درمان های طبیعی التهاب

تاریخ : جمعه ، 8 اسفند 1399

التهاب در کوتاه مدت به بهبودی بدن کمک می کند. با این وجود ، التهاب درازمدت می تواند باعث ایجاد یا بدتر شدن شرایط سلامتی شود.

به گزارش رکنا ، درمان های طبیعی برای التهاب ممکن است سطح کلی التهاب را در بدن کاهش داده و سلامت عمومی را بهبود بخشد. بعضی از افراد همچنین ممکن است شاهد کاهش التهاب علائم بیماری مانند آرتروز باشند.

در این مقاله طیف وسیعی از درمان های طبیعی برای التهاب بررسی می شود ، از جمله:

التهاب بخشی از پاسخ طبیعی بدن به بیماری است. باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود که به گلبول های قرمز و سفید خون اجازه می دهد تا به مناطق آسیب دیده بدن بروند.

در کوتاه مدت ، التهاب مفید است. التهاب حاد به بدن کمک می کند تا از مواردی مانند صدمات یا عفونت ها رهایی یابد. با این حال ، در دراز مدت التهاب می تواند زیان آور باشد.

التهاب مزمن در بسیاری از بیماری ها مانند آرتروز ، بیماری های خود ایمنی و بیماری التهابی روده نقش دارد. طبق یکی از مقاله های سال 2020 ، بیماری های التهابی مزمن علت اصلی مرگ در سراسر جهان است.

کاهش التهاب به طور طبیعی امکان پذیر است. با این حال ، میزان تأثیر داروهای طبیعی می تواند به علت التهاب بستگی داشته باشد.

به عنوان مثال ، فردی که عفونت مکرر دارد در نتیجه عفونت دچار التهاب خواهد شد. درمان های طبیعی ممکن است به کاهش علائم کمک کنند ، اما به مشکل اساسی نمی پردازند.

اگر فردی نگران این باشد که التهاب روی تندرستی او تأثیر بگذارد ، ممکن است از صحبت با پزشک در مورد علائم خود سود ببرد.

یکی از راه های اصلی که مردم می توانند التهاب را به طور طبیعی کاهش دهند ، رژیم غذایی است. رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده و شکر تصفیه شده با افزایش میزان التهاب مرتبط است. غذاهای با شاخص گلیسمی بالا ، مانند کربوهیدرات های تصفیه شده نیز ممکن است در این امر نقش داشته باشند.

این غذاها در رژیم غذایی معمول غربی رایج است. با این حال ، شروع یک رژیم ضد التهابی با انجام مبادله های ساده امکان پذیر است. به عنوان مثال ، با کاهش مقدار غذاهای فرآوری شده ، شیرین شده یا سرخ شده در رژیم غذایی و معرفی موارد دیگر شروع کنید:

میوه ها و سبزیجات: میوه ها و سبزیجات منابع مهم ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین آنتی اکسیدان ها هستند که ممکن است بدن را از التهاب محافظت کنند.

آجیل و دانه ها: این غذاها منابع خوبی از ویتامین ها ، مواد معدنی و چربی های سالم هستند. به ویژه بادام با کاهش خطر دیابت و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

طبق مقاله سال 2020 ، فیبر با سطوح کمتری از فاکتور نکروز تومور (TNF) ، که یک سیتوکین التهابی است ، مرتبط است. افراد می توانند با خوردن غذاهایی مانند لوبیا ، حبوبات و غلات کامل ، فیبر دریافتی خود را افزایش دهند. گیاهان و ادویه ها: بسیاری از گیاهان و ادویه ها مانند زردچوبه ضد التهاب هستند. طبق یک بررسی در سال 2018 ، زردچوبه حاوی کورکومین است که ترکیبی است که بر روی افراد مبتلا به بیماری های التهابی مانند آرتروز اثرات مثبتی دارد.

پلی فنول ها: پلی فنول ها نوعی آنتی اکسیدان هستند. افراد می توانند پلی فنول را از چای سیاه و سبز و توت دریافت کنند.

چربی های سالم: چربی های ضد التهاب - مانند چربی های موجود در ماهی ، زیتون و آووکادو - جایگزین های سالم برای چربی های اشباع شده هستند. ماهی روغنی حاوی امگا 3 است که با سطوح کمتری از ترکیبات التهابی مانند TNF در ارتباط است.

روش دیگری که رژیم غذایی می تواند التهاب را کاهش دهد کمک به افراد برای رسیدن به یا حفظ وزن متعادل است.

چاقی یک عامل خطر برای التهاب است که مستقل از رژیم غذایی فرد است. این به دلیل موادی است که بافت های چربی در بدن آزاد می کنند ، برخی از آنها بر سطح التهاب تأثیر می گذارند. این بدان معنی است که حتی اگر کسی یک رژیم غذایی متعادل داشته باشد ، ممکن است وزن اضافی بدن بر میزان التهاب وی تأثیر بگذارد.

بسیاری از جنبه های سبک زندگی فرد می تواند بر سطح التهاب تأثیر بگذارد که شامل این موارد است:

خواب

ورزش

سلامت روان

عوامل محیطی ، مانند آلودگی

سیگار کشیدن

نوشیدن الکل

سلامت

هورمون

سن و سال

موارد زیر ممکن است به کسی کمک کند تا سطح التهاب خود را کاهش دهد:

ترک سیگار می تواند به کاهش التهاب کمک کند. همچنین خطر بسیاری از بیماری های التهابی را کاهش می دهد و به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ، 10 سال به امید به زندگی فرد می افزاید.

ورزش منظم از چند طریق برای کاهش التهاب موثر است. به عنوان مثال، می تواند به افراد در حفظ وزن متعادل کمک کند ، سلامت روانی آنها را تامین کند و به طور مستقیم میزان مواد شیمیایی التهابی را در بدن کاهش دهد.

یک مطالعه در سال 2017 همچنین نشان می دهد که فقط 20 دقیقه ورزش متوسط ممکن است برای کاهش سطح TNF کافی باشد که این ممکن است به نفع افرادی باشد که التهاب کم دارند.

استرس یک عامل خطر برای بسیاری از مسائل سلامت روان است و همچنین می تواند التهاب را افزایش دهد. با این حال ، کاهش استرس می تواند چالش برانگیز باشد.

بسته به شرایط شخص ، موارد زیر ممکن است در نظر گرفته شود:

هوشیار بودن در هنگام استرس

مشاهده موقعیت ها یا افکاری که اغلب باعث آن می شود

فکر کردن در مورد روشهای مدیریت عوامل محرک ، مانند درخواست کمک ، تقسیم وظایف یا صحبت با یک دوست

ایجاد زمان برای فعالیت های آرامش بخش ، مانند یوگا ، مراقبه ، سرگرمی های خلاقانه ، یا بودن در طبیعت

صحبت با یک درمانگر یا مشاور ، به ویژه اگر استرس یا اضطراب مزمن بر زندگی روزمره یا سلامت جسمی تأثیر بگذارد

ببینید چگونه می توانید یک درمانگر آنلاین را به صورت رایگان یا با هزینه کم پیدا کنید.

اختلال در خواب بر سطح التهاب و همچنین سلامت روان تأثیر می گذارد.

با این حال ، از آنجا که بسیاری از موارد می توانند باعث اختلال در خواب شوند ، داشتن خواب بهتر ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. به عنوان مثال ، ممکن است به این شکل باشد:

تنظیم یک برنامه خواب منظم

ایجاد زمان برای آرامش قبل از خواب

ایجاد فضای خواب تاریک ، ساکت و آرام

دوری از صفحه نمایش و نور آبی در شب

پرداختن به مشغولیت های روانی که می تواند مانع از خواب با کیفیت شود

والدین نیز ممکن است از کمک برای مراقبت از نوزادانی که شب ها بیدار می شوند بهره مند شوند.

توجه به سلامت هورمونی همچنین می تواند به تنظیم سطح التهاب کمک کند. هورمون های جنسی مانند تستوسترون و استروژن ، بر تولید و ترشح مولکول های التهابی در مردان و زنان تأثیر می گذارد.

خواب با کیفیت ، رژیم غذایی متعادل ، مدیریت استرس و ورزش منظم همگی بر روی هورمون های جنسی تأثیر مثبت دارند. با این حال ، ممکن است افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند - مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک - برای رفع عدم تعادل هورمونی به کمک اضافی پزشک نیاز داشته باشند.

برای بسیاری از افراد ، ایجاد تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی تأثیر قابل توجهی در سطح التهاب دارد.

با این حال ، برای افراد مبتلا به التهاب مزمن مصرف برخی مکمل ها ممکن است به شما در مورد التهاب کمک کند.

امگا 3: افراد می توانند امگا 3 را در مکمل های روغن ماهی یا مکمل های روغن جلبک پیدا کنند.

در یک بررسی در سال 2011 اشاره شده است که ویتامین D تولید مواد التهابی در بدن را مهار می کند. افراد می توانند ویتامین D بیشتری را از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا مکمل های غذایی دریافت کنند.

منیزیم: طبق یکی از مقاله های سال 2020 ، منیزیم یکی از ضدالتهاب ترین مواد مغذی است. با این حال ، موسسه ملی بهداشت (NIH) می گوید بسیاری از افراد در ایالات متحده مقدار پیشنهادی را دریافت نمی کنند. مصرف مکمل های منیزیم ممکن است به این مسئله کمک کند.

کورکومین: کورکومین ترکیبی در زردچوبه است. طبق یک بررسی در سال 2018 ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کورکومین ممکن است تأثیر مفیدی روی تعدادی از بیماری های مزمن مانند سندرم متابولیک ، آرتروز ، برخی بیماری‌های التهابی گوارشی و سندرم قبل از قاعدگی داشته باشد. با این حال ، مطالعات بیشتری لازم است.

قبل از شروع مصرف هرگونه مکمل جدید با پزشک صحبت کنید ، زیرا برخی از آنها می توانند با شرایط موجود یا داروهای فعلی تداخل داشته باشند. به عنوان مثال ، اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است فشار خون را کاهش دهد و برای افراد دچار افت فشار خون و کسانی که داروهای فشار خون مصرف می کنند انتخاب نادرستی باشد.

برای برخی از افراد ، درمان های موضعی به کاهش درد و تورم بیماری های التهابی مزمن پوستی مانند اگزما کمک می کند.

یک بررسی در سال 2013 نشان می دهد که درمان های طبیعی زیر ممکن است التهاب پوست را کاهش دهد:

ژل آلوئه ورا

آب فندق

بلغور جو دوسر کلوئیدی

پمادهای حاوی بابونه آلمانی ، ریشه گل ختمی یا بومادران

با این حال ، توجه به این نکته مهم است که بسیاری از مطالعات در این بررسی مطالعات آزمایشگاهی یا حیوانی است و نتایج آنها ممکن است در مورد انسان ها صدق نکند.

همیشه قبل از انجام درمان های طبیعی برای بیماری های مزمن پوستی با پزشک صحبت کنید و همیشه قبل از استفاده از درمان های موضعی در مناطق ملتهب پوست ، یک تست انجام دهید.

درمان های طبیعی برای التهاب شامل روش های مختلفی مانند ایجاد تغییر در رژیم غذایی ، خواب و تمرینات ورزشی است. افراد همچنین ممکن است از مکمل های خاص یا استفاده از داروهای موضعی برای بیماری های التهابی پوستی بهره مند شوند. اگر التهاب مزمن نگران کننده است یا می تواند باعث ایجاد علائم شود ، مهم است که با یک پزشک مشورت کنید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

مترجم : داوود شیخ ویسی

منبع : رکنا

گزارش مشکل


نظر خود را بگذارید